• Projekty stron www
  • Strony internetowe
  • Tworzenie stron

Pozycjonowanie stron Tychy. Czy wiesz, że ponad 80% Internautów klika tylko w 3 pierwsze linki?

Pozycjonowanie stron www

W chwili obecnej większa część odwiedzin serwisów www pochodzi z wyszukiwarek internetowych. W Polsce niekwestionowanym liderem jest Google, z którego korzysta ok. 98% Internautów.

Klasyczne książki telefoniczne zostały niemal zupełnie wyparte z użycia. Co prawda ratują się rozszerzeniem oferty na Internet, jednak darmowa wizytówka zawiera zazwyczaj jedynie dane kontaktowe bez adresu strony www, natomiast rozszerzona wizytówka to czasem koszt nawet kilkuset złotych rocznie, nie dających gwarancji zwiększenia ruchu na stronie. Największym zaufaniem Internautów cieszą się tzw. organiczne wyniki Google, tzn. wyniki pochodzące bezpośrednio ze zwykłego wyszukiwania. Wyniki sponsorowane (zazwyczaj trzy pierwsze na tle innego koloru oraz w prawej kolumnie) nie cieszą się już takim zaufaniem. Istnieje również obawa, że wyniki sponsorowane najczęściej będą klikane przez Państwa konkurencję (ponieważ płatność jest zależna od kliknięcia w link).

Zazwyczaj jednak wyniki wyszukiwania idą w dziesiątki tysięcy i miliony, podczas gdy mało kto zagląda na drugą stronę listy wyników. Przebicie się do tej pierwszej dziesiątki jest niemal niemożliwe bez zainwestowania w usługę pozycjonowania. Koszty są uzależnione od poziomu konkurencyjności danej frazy. Jednak są to koszty niewielkie w porównaniu z klasycznymi metodami reklamy – reklama w prasie lokalnej może być znacznie droższa, nie wspominając o ogólnopolskiej. Przydrożne banery nie gwarantują zapamiętania komunikatu reklamowego, natomiast Internauta wpisując zapytanie w Google zazwyczaj jest już nastawiony na zakup poszukiwanej usługi lub produktu.

Każdego dnia co najmniej kilkadziesiąt firm rezygnuje z posiadania strony www, ponieważ nie przyniósła ona spodziewanych wyników. Najczęstszą przyczyną tego jest właśnie brak odpowiedniej promocji serwisu w wynikach wyszukiwania jaką może dać pozycjonowanie strony. Te firmy zwyczajnie nie dały Internautom okazji do znalezienia ich serwisu ponieważ był on na odległych miejscach w wynikach Google.

Słowa kluczowe

Wybór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania jest decydującym czynnikiem wpływającym na zwiększenie ruchu na stronie, a przez to zwiększenie ilości klientów.

Wypozycjonowanie na bardziej ogólne słowa kluczowe jest bardziej kosztowne i długotrwałe. Nie zawsze też gwarantuje sukces. Dla firm o zasięgu lokalnym lepszym wyborem jest fraza bardziej szczegółowa ze wskazaniem miejscowości lub regionu. Np. dla biura rachunkowego z Tychów lepsza fraza to „biuro rachunkowe tychy” niż bardziej ogólna „biuro rachunkowe”. W oparciu o dostarczoną przez klienta listę słów kluczowych pomożemy dobrać najlepsze kombinacje.

Ponieważ wyniki wyszukiwania różnią się w zależności od wersji Google mogą Państwo wybrać czy punktem odniesienia będzie google.com czy google.pl.

Optymalizacja serwisu

Aby zwiększyć moc pozycjonowania strony może okazać się konieczna optymalizacja serwisu. Serwisy budowane przez nas są już zoptymalizowane pod wyszukiwarki, jednak nie wszystkie firmy zajmujące się tworzeniem serwisów www przykładają należytą wagę do tego procesu.

Za dodatkową opłatą (skalkulowaną indywidualnie dla każdego przypadku) możemy zoptymalizować Państwa serwis www, tak aby był bardziej przyjazny dla wyszukiwarek. Proces ten obejmuje m.in:

  • przebudowę kodu HTML strony na zgodny ze standardami W3C
  • modyfikację opisów w tytułach stron
  • analizę i modyfikację nagłówków śródtekstowych, elementów nawigacji, linków, adresów podstron
  • budowę mapy serwisu (plik sitemap.xml)
  • itp.

Poprawna optymalizacja przez podjęciem pozycjonowania przyspiesza osiągnięcie wyników, które są bardziej trwałe.